Europejski Dzień Wiedzy o Antybiotykach (EAAD) został ustanowiony w 2008 r. przez Komisję Europejską i jest obchodzony corocznie w dniu 18 listopada w całej Europie. W 2015 r. Światowa Organizacja Zdrowia ustanowiła Pierwszy Światowy Tydzień Wiedzy o Antybiotykach (WAAD) w dniach 16-22 listopada.
W ramach EAAD i WAAD na całym świecie organizowane są wydarzenia kierowane do społeczeństwa oraz specjalistów medycznych, propagujących wiedzę na temat racjonalnego stosowania antybiotyków.
Ulotka: Dzieci profilaktyka cukrzycy
Ulotka do pobrania (PDF, 922 kb)
Ulotka: Dzieci profilaktyka otyłości
Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej we Włodawie realizuje projekt finansowany z Funduszy Europejskich.
Tytuł projektu: Dofinansowanie zakupu sprzętu medycznego dla Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej we Włodawie
PROGRAM OPERACYJNY INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO 2014-2020
DZIAŁANIE: 9.1. Infrastruktura ratownictwa medycznego
Okres rzeczowej realizacji projektu: 2019-01-01 do: 2019-05-31
Wartość projektu: 301 600,00 zł
Dofinansowanie: 256 360,00 zł
Dział Rehabilitacji w Woli Uhruskiej zaprasza pacjentów na korzystanie z oferty w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia. Zapewniamy wykwalifikowaną kadrę fizjoterapeutów, nowoczesny sprzęt medyczny oraz krótkie terminy oczekiwania na zabiegi. Specjalizujemy się w rehabilitacji ogólnoustrojowej, zwłaszcza chorób zwyrodnieniowych i reumatycznych, oraz w leczeniu następstw urazów. Podstawowe cele i zakres świadczonych usług dotyczą kompleksowej rehabilitacji w schorzeniach narządu ruchu a także innych schorzeniach. Przez cały okres rehabilitacyjny pacjent pozostaje pod stałą i indywidualną opieką specjalistów.
Oferujemy bezpłatne zabiegi fizjoterapeutyczne, takie jak:
- Kinezyterapia – m.in. indywidualna praca z pacjentem, ćwiczenia czynne w odciążeniu, ćwiczenia z oporem, izometryczne, nauka czynności lokomocji, mobilizacja.
- Masaż – masaż klasyczny ręczny, częściowy, masaż limfatyczny ręczny.
- Elektrolecznictwo – galwanizacja, jonoforeza, prądy TENS, TRAEBERTA, KOTZA, diadynamiczne, interdynamiczne, , ultradźwięki, tonoliza, elektrostymulacja.
- Leczenie polem elektromagnetycznym.
- Światłolecznictwo i termoterapia.
- Hydroterapia , kąpiele wirowe kończyn dolnych i górnych.
- Laseroterapia.
Aby skorzystać z zabiegów pacjent musi posiadać skierowanie od lekarza specjalisty lub lekarza POZ. Następnie pacjent umawiany jest na dogodny dla niego termin zabiegów, zostaje zapoznany z zasadami udzielanych świadczeń zdrowotnych.
Zainteresowane osoby zapraszamy do kontaktu pod nr tel. 506718177, lub bezpośrednio w Dziale Rehabilitacji przy ul. Gimnazjalna 34, 22-230 Wola Uhruska.
Deklaracja dostępności
Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej we Włodawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.spzoz.wlodawa.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchoniemych.
- Załączone pliki pochodzą z różnych źródeł, opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.
- Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
- Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów Word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów.
- Część fotografii/obrazów/galerii nie posiada opisów alternatywnych, czyli technik udostępniających użytkownikom programów do odczytu ekranów informacje o nietekstowych elementach strony internetowej.
- Teksty zamieszczone w serwisie mogą być niedostosowane do osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Mogą wystąpić przypadki braku wyraźnego wizualnego fokusa w aktywnych elementach, takich jak odnośniki, banery czy pola formularza.
- Mogą wystąpić przypadki braku odpowiedniego stosunku jasności tekstu do tła oraz nieodpowiedni kontrast kolorystyczny wszystkich elementów przekazujących treść.
Treści nieobjęte przepisami
- Niektóre załączone treści (pliki PDF, grafiki) nie zostały wytworzone przez publikującego (art. 3.2.3 Ustawy).
- Filmy opublikowane przed dniem 23 września 2020 r (art. 3.2.2 Ustawy).
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Strona SPZOZ we Włodawie została zaprojektowana zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby była możliwa do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcj.
Ułatwienia na stronie SPZOZ we Włodawie
Strona posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- mapa strony
Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Główne skróty klawiaturowe dotyczące poruszania się po stronie internetowej:
- Tab - przeniesienie do kolejnego elementu na stronie
- Shift i Tab - przeniesienie do poprzedniego elementu na stronie
- Spacja - zaznaczenie checkboxu w formularzu
- Spacja lub PgDn - przewinięcie strony w dół o jeden ekran
- Ctrl i + - powiększenie całej zawartości strony
- Ctrl i - pomniejszenie całej zawartości strony
- Ctrl i 0 - przywrócenie normalnego rozmiaru całej zawartości strony
- Home - przejście na górę strony
- End - przejście na dół strony.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tomasz Mażewski - mejlowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 797 704 885.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego Szpitala:
- Artur Szczupakowski - p.o. Dyrektora,
- Adres: ul. Al. Józefa Piłsudskiego 64; 22-200 Włodawa,
- mejl: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej we Włodawie
Budynek Administracji (A): parter, 1 piętro
Obiekt nie spełnia wymogów dla osób niepełnosprawnych. Ze względu na wysokie koszty przystosowania budynku obejmujące przede wszystkim budowę zewnętrznego szybu i instalację dźwigu osobowego, szpital nie jest w stanie na chwilę obecną dostosować obiektu. Powyższa inwestycja jest potrzebna i jest brana pod uwagę do realizacji w przyszłości. Jako środki tymczasowe mogące przynajmniej w pewnym stopniu ułatwić poruszanie się osób niepełnosprawnych zamontowano stosowne informacje oraz dzwonki umożliwiające wezwanie osoby, która pomoże im się dostać do obiektu. W 2021 r. zakończono prace dot. remontu nawierzchni bitumicznej na terenie SPZOZ oraz wykonano nowe oznakowanie poziome na tej nawierzchni poprawiając organizację ruchu, a także zyskując dodatkowe miejsca dla osób niepełnosprawnych jak to na poniższej fotografii przedstawiającej parking przy budynku administracji. Należy wprowadzać dodatkowe rozwiązania wspomagające dostępność dla osób niepełnosprawnych jak np. pętle indukcyjne, oznaczenia w języku Braille'a, systemy fakturowych oznaczeń nawierzchniowych.
Budynek Główny (B): parter, 1 piętro
Obiekt jest wyposażony w 2 dźwigi osobowe oraz platformę dla osób niepełnosprawnych, wszystkie urządzenia dźwigowe są objęte umową serwisową w zakresie comiesięcznych konserwacji, raz w roku są poddawane badaniu przez Urząd Dozoru Technicznego. Ciągi komunikacyjne i drzwi są drożne posiadają odpowiednią szerokość dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Sanitariaty dla osób niepełnosprawnych wyposażone są w poręcze. Do dwóch wejść - od strony zachodniej i wschodniej prowadzą podjazdy. Przy budynku zlokalizowane są dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych wyróżniające się niebieską barwą. Pierwszy i ostatni stopień schodów zewnętrznych i wewnętrznych jest oznakowany żółto-czarną barwą w celu sygnalizacji początku i końca schodów dla osób z ograniczeniami wzrokowymi. Poddano remontowi nawierzchnię przy budynku B niwelując pęknięcia i nierówności, a także wytyczono drogi i przejścia dla pieszych ułatwiające poruszanie się i transport pacjentów. Należy wprowadzać dodatkowe rozwiązania wspomagające dostępność dla osób niepełnosprawnych jak np. pętle indukcyjne, oznaczenia w języku Braille'a, systemy fakturowych oznaczeń nawierzchniowych.
Pawilon Leczniczy (C): parter, 1 piętro
Obiekt spełnia wymogi dla osób niepełnosprawnych. Przy głównym wejściu do budynku obok podjazdu zlokalizowane są dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych wyróżniające się niebieską barwą. Zniwelowano pęknięcia i nierówności występujące na drogach wew. przy budynku oraz poprawiono organizację ruchu poprzez nowe oznakowanie poziome. Do dwóch wejść - od strony zachodniej i wschodniej prowadzą podjazdy, wyposażone w spoczniki i barierki z obydwu stron, umożliwiające łatwy dostęp na parter budynku. W 2023 r., wymieniono podjazd po stronie zachodniej o konstrukcji betonowej z licznymi pęknięciami, nierównościami powierzchni lastrykowej i szczelinami pomiędzy częścią spocznikową i biegową na nowy podjazd o konstrukcji metalowej. Wyremontowano schody zew. niwelując występujące nierówności, stopnie schodów zewnętrznych i wewnętrznych są oznakowane żółto-czarną barwą w celu sygnalizacji początku i końca schodów, dla osób z ograniczeniami wzrokowymi. Ciągi komunikacyjne i drzwi są drożne, posiadają odpowiednią szerokość dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, korytarze wyposażone są w poręcze w kontrastowym kolorze. W ramach prac przystosowawczych na potrzeby ZPO na korytarzach i salach chorych zastosowano kontrastową kolorystykę ułatwiającą poruszanie się i odnajdowanie drogi przez osoby starsze. Sanitariaty wyposażone są w uchwyty dla osób niepełnosprawnych. W 2022 r., obiekt został wyposażony w nowy dźwig osobowy przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażony w poręcze, przyciski z alfabetem Braille'a umieszczonymi w kasetach na wysokości ułatwiającej wezwania osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim, komunikatami głosowymi, antypoślizgową podłogą, lustrem na ścianie tylnej. Winda umożliwia komunikację pionową pomiędzy parterem, a pierwszym piętrem budynku. Należy wprowadzać dodatkowe rozwiązania wspomagające dostępność dla osób niepełnosprawnych jak np. pętle indukcyjne, oznaczenia w języku Braille'a, systemy fakturowych oznaczeń nawierzchniowych.
Budynek Oddziału Wewnętrznego (D): parter, 1 piętro, 2 piętro
Obiekt jest wyposażony w dźwig osobowy, objęty umową serwisową w zakresie comiesięcznych konserwacji, raz w roku jest poddawany badaniu przez Urząd Dozoru Technicznego, należy rozważyć jego wymianę ze względu na wiek i kosztowną konserwację. Ciągi komunikacyjne i drzwi są drożne posiadają odpowiednią szerokość dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Sanitariaty wyposażone są w poręcze. Od strony południowej do budynku prowadzi podjazd wyposażony w spoczniki i barierki po obydwu stronach. Przy budynku obok podjazdu zlokalizowane jest jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych wyróżniające się niebieską barwą. Pierwszy i ostatni stopień schodów zewnętrznych i wewnętrznych jest oznakowany żółto-czarną barwą w celu sygnalizacji początku i końca schodów, dla osób z ograniczeniami wzrokowymi. Zniwelowano pęknięcia i nierówności występujące na drogach wew. przy budynku. Należy wprowadzać dodatkowe rozwiązania wspomagające dostępność dla osób niepełnosprawnych jak np. pętle indukcyjne, oznaczenia w języku Braille'a, systemy fakturowych oznaczeń nawierzchniowych.
Budynek Działu Rehabilitacji (G): parter
Obiekt w latach 2022-2023 został poddany pracom budowlanym polegających na rozbudowie, przebudowie i zmianie sposobu użytkowania budynku na potrzeby działu rehabilitacji. W ramach prac wykonano podjazd dla osób niepełnosprawnych od strony głównego wejścia do budynku wyłożony kostką brukową o nachyleniu 8%, posiadający spocznik o wymiarach 150 cm x 150 cm przestrzeni manewrowej dla osób niepełnosprawnych oraz 150 cm x 150 cm przed drzwiami wejściowymi, po obydwu stronach pochylnia jest wyposażona w stalowe balustrady. Wewnątrz budynku przy szatni znajduje się łazienka dla osób niepełnosprawnych, wyposażona w urządzenia sanitarne oraz uchwyty stałe i uchwyt uchylny, prysznic wyposażony jest w krzesełko dla osób niepełnosprawnych. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w osobnym pomieszczeniu w bliskim sąsiedztwie sali fizykoterapii i pomieszczeń socjalnych personelu, jest ona wyposażona w uchwyty uchylne. Należy wprowadzać dodatkowe rozwiązania wspomagające dostępność dla osób niepełnosprawnych jak np. pętle indukcyjne, oznaczenia w języku Braille'a, systemy fakturowych oznaczeń nawierzchniowych.
Budynek Przychodni
Budynek Przychodni: parter, 1 piętro, 2 piętro (brak wynajmowanych pomieszczeń przez SPZOZ), 3 piętro, 4 piętro
Obiekt będący własnością Starostwa Powiatowego we Włodawie, SPZOZ użytkuje część lokali na potrzeby poradni specjalistycznych, laboratorium, serologii, dziennego oddział psychogeriatrii i środowiskowego centrum zdrowia psychicznego. Budynek jest wyposażony w dwa dźwigi osobowe, które są poddawane okresowym konserwacjom i badaniom. Obiekt jest również wyposażony w podjazd dla osób niepełnosprawnych. Na parterze w 2021 r., poddano remontowi łazienkę i przystosowano ją dla potrzeb osób niepełnosprawnych, dodatkowo na parterze i IV piętrze wstawiono drzwi automatyczne ułatwiające dostęp dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: brak
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): brak
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): brak
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego (PDF, 165 kb)